6.4.2010

Facebook: muutama helppo ohje yritykselle

1. Yrityksen sivu on samalla tavalla maksuton kuin yksityishenkilön sivu.

2. Facebook-sivun luomisen voi aloittaa kevyesti ja lisätä panostusta kun ruokahalu kasvaa. Virheitä ei juurikaan voi tehdä koska sivuja on suhteellisen helppo muokata myös jälkikäteen. Eniten miettimistä vaatine se haluaako perustaa "ryhmän" vai "sivun".

3. Faneiksi kannattaa houkutella kaikkia kynnelle kykeneviä; niin tuttuja kuin vanhoja asiakkaitakin. Tehokkainta lienee jos sivustolla voi tarjota jotain kiinnostavaa etua tai sisältöä josta fani kokee saavansa lisäarvoa. Esim facebook-alennukset ovat laajalti käytössä. Hyvässä lykyssä mielenkiintoisen sivun maine leviää ja yritys saavuttaa uusia kontakteja ilman ylimääräistä panostusta.

4. Miten yritys hyötyy faneista? Alussa varsinainen hyöty voi olla pientä, mutta hieman pidemmällä tähtäimellä kyseessä on kahdensuuntainen informaatiokanava ja tapa parantaa asiakasuskollisuutta. Facebook mahdollistaa myös monenlaisen muun toiminnan, kilpailujen järjestämisen, mainonnan, kuvien jakamisen etc, edullisesti ja tehokkaasti.

5. Ennen kaikkea yritys on siellä missä sen asiakkaatkin, eli läsna sosiaalisessa verkossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoita mielipiteesi tähän.